300 Vespa's verwacht op treffen in Duin en Zee

woensdag, 4 april, 2018

Op 2 juni verwacht Vespa Club Oostende niet minder dan 300 Vespa's op haar tweejaarlijkse treffen Vista sul Mare (Italiaans voor "zicht op zee"). Na de Belgian Vespa Days van 2014 en de Vista sul Mare van 2012 en 2016 is dit reeds de vierde maal dat de vespaclub aan zee gebruik maakt van het domein Duin en Zee voor de organisatie van een evenement.

'Wie denkt aan Oostende denkt in de eerste plaats aan de zee.' zegt VCO-voorzitter Manu Mommerency. 'Die link met de zee is een unieke troef voor ons treffen, die we door de keuze voor Duin en Zee, extra in de verf zetten.'

Traditioneel organiseert Vespa Club Oostende haar treffen tijdens het eerste weekend van september. Dit jaar is de eerste maal dat het gebeuren plaatsvindt in juni. 'Omdat er steeds meer clubs bijkomen stijgt ook het aantal treffens op de Vespakalender.' aldus Mommerency. 'Omdat we niet wilden concurreren met Vespa Club Namur, die dit jaar de Belgian Vespa Days organiseert op 8 en 9 september, heeft het bestuur ervoor geopteerd de Vista sul Mare te verplaatsen naar juni en hoewel we hierdoor vroeger dienden te beginnen met de inschrijvingen hebben we vastgesteld dat dit geen onmiddellijke invloed had op de belangstelling voor ons evenement.'

Wie meer informatie wil over de Vista sul Mare of zich wil inschrijven voor dit vespatreffen à l'Ostendaise kan terecht op www.vistasulmare.be.