300 Vespa's verwacht op treffen in Duin en Zee

woensdag, 4 april, 2018

Op 2 juni verwacht Vespa Club Oostende niet minder dan 300 Vespa's op haar tweejaarlijkse treffen Vista sul Mare (Italiaans voor "zicht op zee"). Na de Belgian Vespa Days van 2014 en de Vista sul Mare van 2012 en 2016 is dit reeds de vierde maal dat de vespaclub aan zee gebruik maakt van het domein Duin en Zee voor de organisatie van een evenement.

Vespa Club Oostende stelt oud nieuw logo voor

zondag, 28 januari, 2018

Op zaterdag 27 januari hield de Oostendse Vespaclub haar jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Naast de obligate terugblik op het voorbij werkingsjaar en een vooruitblik op de activiteiten voor 2018 had het bestuur van de Vespaclub aan zee wel een heel originele primeur voor haar leden.

Vespaclub rijdt voor Oostends goed doel

maandag, 27 november, 2017

Op zaterdag 23 december rijdt voor het derde jaar op rij de Kerstrit van Vespa Club Oostende door de straten van de stad aan zee. Nieuw dit jaar is dat de Vespisten geld inzamelen voor een goed doel, het Koninklijk Werk IBIS. De actie kadert in de Warmste Week van Studio Brussel en de keuze voor de IBIS is geen toeval. "Ik speelde al langer met het idee van een charity ride-out." zegt initiatiefnemer Jean-Pierre Thas. "Toen ik het idee aanbracht bij het bestuur van Vespa Club Oostende waren ze direct enthousiast.

Vespa Club Oostende op zoek naar de geschiedenis van haar vereniging

dinsdag, 14 november, 2017

De Oostendse Vespaclub bestaat in haar huidige vorm sinds 2011. Toch was er reeds in de jaren '50 van de vorige eeuw een Vespaclub actief in Oostende.

Na heel wat speurwerk kwam het huidige bestuur terecht bij Gustaaf Beelen, een van de eerste voorzitters van de kustclub.

Hoewel Gustaaf reeds een schat van informatie over de vereniging doorgaf zijn er toch nog wat gaten in het verhaal die het hedendaagse bestuur graag opgevuld zou zien.

Vespa Club Oostende opnieuw in de prijzen op nationaal kampioenschap.

dinsdag, 7 november, 2017

In het nationaal kampioenschap van Vespa Club België vielen dit seizoen opnieuw twee leden van Vespa Club Oostende in de prijzen. In de categorie "Storico", de categorie van de oldtimer-scooters, behaalde VCO-voorzitter Manu Mommerency de derde plaats. Sandra Leenaerts behaalde in het damesklassement eveneens brons voor de kustclub.

In het Toeristisch Kampioenschap van België verzamelen de deelnemers punten afhankelijk van het type Vespa op weg van en naar officiële Vespatreffens in binnen- en buitenland.

Vespaclub opent werkjaar en kondigt treffen aan in juni 2018

woensdag, 1 november, 2017