Vespa Club Oostende nu ook in bestuur nationale Vespafederatie

zondag, 4 november, 2018

Manu Mommerency, Sandra Leenaerts & Bart Bergans

Met Sandra Leenaerts heeft de Oostendse Vespaclub voor het eerst in lange tijd weer een bestuurslid van Vespa Club België in haar rangen.

GRIMBERGEN/OOSTENDE/SCHERPENHEUVEL

355 Vespa's op de strekdam

vrijdag, 1 juni, 2018

Volgende zaterdag organiseert Vespa Club Oostende (VCO) haar tweejaarlijkse Vespatreffen op het domein Duin en Zee. Niet minder dan 355 Vespisten uit zeven landen gingen in op de uitnodiging van de Vespaclub-aan-zee en registreerden zich voor het evenement. Traditioneel wordt het treffen afgesloten met een paraderit onder politiebegeleiding, maar voor deze editie kan VCO uitpakken met een wel heel unieke belevenis: een ritje op de oostelijke strekdam.

300 Vespa's verwacht op treffen in Duin en Zee

woensdag, 4 april, 2018

Op 2 juni verwacht Vespa Club Oostende niet minder dan 300 Vespa's op haar tweejaarlijkse treffen Vista sul Mare (Italiaans voor "zicht op zee"). Na de Belgian Vespa Days van 2014 en de Vista sul Mare van 2012 en 2016 is dit reeds de vierde maal dat de vespaclub aan zee gebruik maakt van het domein Duin en Zee voor de organisatie van een evenement.

Vespa Club Oostende stelt oud nieuw logo voor

zondag, 28 januari, 2018

Op zaterdag 27 januari hield de Oostendse Vespaclub haar jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Naast de obligate terugblik op het voorbij werkingsjaar en een vooruitblik op de activiteiten voor 2018 had het bestuur van de Vespaclub aan zee wel een heel originele primeur voor haar leden.

Vespaclub rijdt voor Oostends goed doel

maandag, 27 november, 2017

Op zaterdag 23 december rijdt voor het derde jaar op rij de Kerstrit van Vespa Club Oostende door de straten van de stad aan zee. Nieuw dit jaar is dat de Vespisten geld inzamelen voor een goed doel, het Koninklijk Werk IBIS. De actie kadert in de Warmste Week van Studio Brussel en de keuze voor de IBIS is geen toeval. "Ik speelde al langer met het idee van een charity ride-out." zegt initiatiefnemer Jean-Pierre Thas. "Toen ik het idee aanbracht bij het bestuur van Vespa Club Oostende waren ze direct enthousiast.