Vespa Club Oostende nu ook in bestuur nationale Vespafederatie

zondag, 4 november, 2018

Manu Mommerency, Sandra Leenaerts & Bart Bergans

Met Sandra Leenaerts heeft de Oostendse Vespaclub voor het eerst in lange tijd weer een bestuurslid van Vespa Club België in haar rangen.

GRIMBERGEN/OOSTENDE/SCHERPENHEUVEL

De algemene vergadering van Vespa Club België, de federatie die de 52 officiële Belgische Vespaclubs vertegenwoordigt, stelde op zondag 4 november Sandra Leenaerts (43) uit Scherpenheuvel aan als nieuwste lid van de Raad van Bestuur. Leenaerts, die al meerdere malen de Ladies' Cup in het toeristisch kampioenschap won, is samen met haar echtgenoot Luc Vanhelmont reeds vele jaren lid van Vespa Club Oostende en wordt nu ook opgenomen in het bestuur van de Vespaclub aan zee.

'Sandra is een gevestigde waarde bij VCO.' zegt voorzitter Manu Mommerency. 'Ondanks de grote afstand tussen Oostende en hun Vlaams-Barbantse woonplaats zijn Sandra en Luc aanwezig op de grote meerderheid van onze activiteiten in binnen- en buitenland. Door de vele kilometers die ze aflegt en haar deelname aan talloze Vespatreffens was ze reeds verschillende jaren de terechte laureate van de Ladies' Cup. Dat engagement krijgt nu een bekroning met haar aanstelling als nationaal bestuurslid.'

Sandra Leenaerts is ook buiten Oostende geen onbekende in de Belgische Vespawereld. De vorige jaren stond ze, samen met haar compagnon Joris van Vespa Club Antwerpen, in voor het transport van enkele honderden Belgische Vespa's naar en van de Vespa World Days, het jaarlijkse internationale Vespatreffen dat na eerdere edities in onder meer Kroatïe, Italië en Noord-Ierland volgend jaar in Hongarije wordt georganiseerd.