Vespaclub ontsluit 29.000 kilometer aan GPS-routes

woensdag, 28 juni, 2017

Vespa Club Oostende publiceerde in de laatste maanden haar volledige archief aan GPS-routes op het ledengedeelte van haar website, goed voor meer dan 29.000 km traject in tien landen. De VCO-leden kunnen naar believen routes downloaden die variëren van 25 kilometer tot maar liefst 2980 kilometer. 'We kregen regelmatig de vraag om onze routes te delen met de leden' zegt communicatieverantwoordelijke Johan Deprez. 'Zeker de laatste jaren zagen we met het toenemen van het aantal GPS-rijders ook de vraag naar rustige en mooie routes stijgen. Bij de lancering van onze nieuwe website in januari was het voor ons dan ook een uitgemaakte zaak dat we op het afgesloten ledengedeelte ons volledige archief zouden ontsluiten'

'De routes zijn hoofzakelijk het werk van de rittencoördinator Carlos Van Craeynest maar ook andere leden deden hun duit in het zakje en stelden ons hun ritten ter beschikking' aldus Deprez. 'Er zit heel wat variatie in de routes, gaande van polderritjes van enkel uren over stedenritten in Brussel en Parijs tot heen- en terugritten naar Kroatië of de Pyreneeën.' De club maakt zich sterk dat zowat alle GPS-toestellen met de bestanden overweg kunnen. 'De routes zijn gemaakt met Basecamp en opgeslagen in Garmin's GPX-formaat maar kunnen gemakkelijk worden omgezet voor gebruik op de apparaten van TomTom. Voor de leden die wat minder vertrouwd zijn met deze technologie organiseren we bovendien jaarlijks een GPS-avond in samenwerking met Ostend Motor Sport.' besluit het VCO-bestuurslid.