Vespaclub rijdt voor Oostends goed doel

maandag, 27 november, 2017

Op zaterdag 23 december rijdt voor het derde jaar op rij de Kerstrit van Vespa Club Oostende door de straten van de stad aan zee. Nieuw dit jaar is dat de Vespisten geld inzamelen voor een goed doel, het Koninklijk Werk IBIS. De actie kadert in de Warmste Week van Studio Brussel en de keuze voor de IBIS is geen toeval. "Ik speelde al langer met het idee van een charity ride-out." zegt initiatiefnemer Jean-Pierre Thas. "Toen ik het idee aanbracht bij het bestuur van Vespa Club Oostende waren ze direct enthousiast. Vooral omdat het geld naar een Oostendse vzw gaat."

"Als Oostendenaars zijn we uiteraard vertrouwd met het Koninklijk Werk IBIS, dat zich ontfermt over de Oostendse visserwezen." verklaart VCO-voorzitter Manu Mommerency. "Toen Jean-Pierre ons over zijn idee vertelde hebben we dus niet getwijfeld, zeker niet toen we hoorden dat de vzw achter Oostende Voor Anker, al evenveel een begrip in onze stad als de IBIS zelf, het opgehaalde bedrag zou verdubbelen."

"Onze Kerstrit, die voor het eerst doorging in 2015, was al van het eerste jaar een schot in de roos" glundert een trotse voorzitter. "We verkleden ons binnen het Kerstthema en versieren onze Vespa's met lichtjes en slingers. Begeleid door onze ervaren wegkapiteins maken we een paraderitje door Oostende om vervolgens halt te houden aan de Christmas Village op het Vissersplein. Dit jaar komt daar nog een extra stop aan de IBIS en aan de Kerstmarkt in het Leopoldpark bij. De deelnemers betalen vijftien euro, waarvan tien euro naar het goede doel gaat. De overige vijf euro wordt gespendeerd aan een unieke souvenir en een hapje en een drankje voor de deelnemende scooterrijders."

Scooterrijders die willen meerijden met de Oostendse Vespisten kunnen zich inschrijven via www.vespacluboostende.be. Sponsoren kan ook door een storting te doen op rekening BE85 9730 6816 8806 van Vespa Club Oostende vzw met vermelding "sponsoring Kerstrit". Sponsorbedragen worden integraal doorgestort aan vzw Koninklijk Werk IBIS, enkel deelnemers betalen € 5 extra.