Vesparijders weer veilig thuis na 3379 kilometer.

maandag, 7 augustus, 2017
Foto vlnr: Carlos Vancraeynest, Bernard Pinsart, Lorenzo Deschaeck, Johnny Vanbillemont, Kris Vanhoucke, Bart Houwen, Luc Maenhoudt (Papa Vespa)

De zeven leden van Vespa Club Oostende die op vrijdag 28 juli per Vespa naar de Dolomieten vertrokken, zijn sinds zondagavond weer behouden thuis na een tocht van 3379 kilometer die hen door niet minder dan vijf landen voerde. 'Vooral de ritten door de Dolomieten, toch UNESCO werelderfgoed, maakten indruk.' zegt organisator Bart Houwen.

'Ondanks het feit dat we allen ervaren rijders zijn vergt een rit als deze toch heel wat voorbereiding.' aldus Houwen, die er op wijst dat alle bagage op de Vespa moet passen en dat er enkel overnacht wordt in tentjes. 'Deze rit naar een grote bergketen is een tweejaarlijkse traditie onder vrienden geworden, ieder kent zijn taak en dat maakt het samenrijden net zo ontspannend, ook al zit er dan eens een dag van bijna zeshonderd kilometer tussen.' vult Luc Maenhoudt, de sleutelaar en hulpverlener van de groep, aan.

De ritten zijn grondig voorbereid door Carlos Vancraeynest die ook de meeste ritten van Vespa Club Oostende op zijn conto mag schrijven. De volledige rit door België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Italië zal ook ter beschikking worden gesteld van de VCO-leden op het afgesloten gedeelte van de website.