Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/2/6/3/vespacluboostende.be/httpd.www/sites/all/modules/date/date_views/includes/date_views_fields.inc on line 86 100 Vespa’s met kerstverlichting naar de Kerstmarkt | Vespa Club Oostende vzw

100 Vespa’s met kerstverlichting naar de Kerstmarkt

dinsdag, 18 december, 2018

Aanstaande zaterdag organiseert Vespa Club Oostende haar jaarlijkse Kerstrit. Dit jaar rijden de Vespisten ten voordele van Arktos, dat ook in Oostende kwetsbare jongeren bijstaat, en wordt het opgehaalde bedrag verdubbeld door de leden van Kiwanis Oostende Noordzee. Niet minder dan honderd Vesparijders schreven zich in. Voor velen is deze paraderit met versierde Vespa’s dan ook het echte startschot van het eindejaar, zegt VCO-voorzitter Manu Mommerency.

‘Het aantal deelnemers stijgt elk jaar, vaak nadat ze via de sociale media foto’s en filmpjes van eerdere edities gezien hebben. Het blijft een unieke rit op de Vespakalender, waar ook steeds meer rijders van buiten de provincie, en dit jaar zelfs uit het buitenland aan deelnemen. Het feit dat we rijden voor een goed doel en dat de rit nu ook is opgenomen in het Belgisch Toeristisch Kampioenschap is uiteraard voor sommigen een extra motivatie maar het is in de eerste plaats de sfeer die deze traditie zo bijzonder maakt.’ aldus Mommerency.

Niet alleen de Vespa’s zijn versierd met tientallen, soms honderden kerstlichtjes en -attributen, de rijders zijn dat ook. ‘Kerstmannen vooral, uiteraard, maar ook hier en daar een rendier of een cadeautje.’ beaamt de voorzitter. ‘Het hoort bij de sfeer die de club wil uitstralen, zelfs onze wegkapiteins zijn verkleed, tot een valse baard toe, hoewel ze natuurlijk wel voldoen aan de wettelijke verplichtingen zoals de fluo jas en het handstopbord waarmee ze het verkeer neutraliseren voor de doortocht.’

Dit jaar doet de club opnieuw de kerstmarkt op het Vissersplein aan, waar de Vespa’s tussen 17.15 uur en 18 uur uitgestald staan op de rode loper. Daarna zet de stoet zich onder politiebegeleiding weer in beweging langs de Zeedijk en het Wapenplein, om vervolgens door de lichtstraat naar de festiviteiten van “Winter in het Park” in het Leopoldpark te rijden.

Meer over Arktos: www.arktos.be
Meer over Kiwanis Oostende Noordzee: www.kiwanisnoordzee.be