Vespa Club Oostende en MUG-heli winnen in Oostenrijk

zondag, 16 juni, 2019

Oostende/Zell am See

Tijdens The Alp Days, een jaarlijks Vespatreffen in de Oostenrijkse Alpen waarop Vespa Club Oostende met 25 van haar leden een van de grotere delegaties leverde, kaapte de Belgische kustclub de prijs voor het mooiste logo weg. Vespa for Life, een vzw opgericht door twee VCO-rijders die geld inzamelt ten voordele van de Brugse MUG-helikopter kon op haar beurt op een sponsoring van maar liefst duizend euro rekenen.

'Toen we in januari van vorig jaar ons logo veranderden, waarbij we ons baseerden op een oud VCO-logo uit de jaren '50 van de vorige eeuw, kregen we al heel wat complimenten van onze leden en bevriende clubs.' zegt VCO-voorzitter Manu Mommerency. 'Het logo plaatst het wapenschild van de stad Oostende in een traditioneel Vespa-tandwiel, met op de achtergrond blauwgroene Noordzeegolven en onder het tandwiel de naam van de stad op een tricolore banier. Blijkbaar viel ons logo ook bij de jury in Zell am See enorm in de smaak want met meer dan 220 deelnemende clubs was de concurrentie niet gering.' aldus Mommerency.

Ook Marc Dedulle en Michel Boschloos van de Gistelse vzw Vespa for Life blikken tevreden terug op hun deelname aan het treffen. Drie goede doelen, waaronder Vespa for Life, kregen uit handen van organisator Franz Schmalzl elk een cheque van maar liefst duizend euro overhandigd, een bedrag dat beide rijders integraal zullen doorstorten aan de vzw achter de Brugse MUG-heli.

'We hadden voor we onze rit van 8.000km aanvatten de organisatie van de Alp Days gecontacteerd met de vraag of we een flyer over Vespa for Life mochten verdelen via de goodie bag die elke deelnemer krijgt bij het registreren.' verklaart Marc Dedulle. 'Blijkbaar had Franz wel enige sympathie voor onze actie want we mochten niet alleen onze flyer opsturen, we werden ook met logo vermeld als deelnemende club op de officiële affiche. Toen we zaterdag tijdens het afsluitende gala op het podium geroepen werden en daar nog eens duizend euro mochten in ontvangst nemen waren we niet alleen verrast maar ook zeer dankbaar.'

'Met onze actie spelen we in op de generositeit en verzamelwoede in de Vespawereld maar ook op de samenhorigheid van de vele clubs en rijders die we op onze tienlandentocht zouden tegenkomen.' zegt Michel Boschloos. 'Dat die generositeit zo groot zou zijn dat ook de organisatie van een internationaal treffen zijn steentje zou bijdragen, dat konden we ons bij ons vertrek uit Oostende op 17 mei echter niet voorstellen.'