Hervatten activiteiten mits inachtnemen veiligheidsmaatregelen

Geplaatst op 02-07-2020  -  Categorie: Nieuws

Het heeft lang geduurd maar we hervatten deze maand eindelijk onze activiteiten, zij het in licht gewijzigde vorm.

Voor alle ritten is het vanaf nu verplicht in te schrijven via de website. De inschrijvingen worden afgesloten als het maximale aantal deelnemers is bereikt en vanaf dan zijn we onverbiddellijk: om veiligheidsredenen kunnen we na afsluiten niemand meer toelaten. Ook wie zonder inschrijving opdaagt aan de start van de rit wordt zonder pardon terug naar huis gestuurd. We doen dit niet graag, verre van, maar het is op dit ogenblik de enige manier om op een verantwoorde, veilige en wettelijke manier ritten te organiseren.

Hoe gaan we tewerk?

Bij aanvang van de rit wordt de groep opgedeeld in "bubbels" van maximaal 15 deelnemers. Deze bubbels blijven tijdens de gehele activiteit dezelfde en er mag geen verloop zijn tussen de bubbels onderling: we houden ten alle tijde een afstand van anderhalve meter tussen de bubbels. Wanneer dit niet mogelijk is bedekken we onze neus en mond met een buff of sjaal. Iedereen wordt dan ook ten stelligste aangeraden steeds een buff te dragen om dit alles vlot te laten verlopen. Tijdens de rit worden we, zoals altijd, begeleid door onze wegkapiteins. Alle ritten zullen vertrekken aan het Sportpark van de Schorre in de Sportparklaan.