Oostende kandidaat voor organisatie grootste Vespa-evenement ter wereld

Geplaatst op 13-02-2020  -  Categorie: Nieuws

Als het van Vespa Club Oostende (VCO) afhangt vinden in 2023 de jaarlijkse Vespa World Days plaats in de Stad aan Zee.

Dat kondigde VCO-voorzitter Manu Mommerency aan op de nieuwjaarsreceptie van de vereniging. 'De Vespa World Days, het grootste Vespatreffen ter wereld, wordt afwisselend in en buiten Europa georganiseerd.

Dit jaar is het Indonesische Bali aan de beurt, volgend jaar organiseert Vespa Club Zwitserland het evenement in Interlaken en voor 2022 werd Canada genomineerd. Als het van VCO afhangt vervolledigt Oostende dat rijtje in 2023. 'Met de organisatie van de Belgian
Vespa Days in 2014 heeft VCO zich op de kaart geplaatst als een club die van aanpakken weet.' zegt voorzitter Mommerency. 'We hebben al vaker, eerder al grappend maar toch niet helemaal, gezegd dat we nu wel niet anders konden dan voor de World Days te gaan.
Dat idee is blijven rijpen binnen het bestuur en nu hebben we de knoop doorgehakt en ons effectief kandidaat gesteld bij de Vespa World Club.'

'Uiteraard hebben we voordien alles afgetoetst met het stadsbestuur want een dergelijk evenement, we spreken toch over meer dan 5.000 Vespa's, heeft een serieuze impact op je stad op het vlak van mobiliteit en toerisme.
Zowel de burgemeester, de schepen van mobiliteit als Toerisme Oostende steunen onze kandidatuur. We denken dan ook dat we een sterk dossier hebben om daadwerkelijk de organisatie toegewezen te krijgen.' aldus Mommerency.

Hoewel de club al enige ervaring heeft in het organiseren van evenementen, zijn de World Days van een andere grootteorde, beseft de VCO-voorzitter.
'Een treffen van die omvang, dat organiseer je niet alleen. We hebben in onze stuurgroep, naast de bestuursleden, enkele mensen die kunnen bogen op een ruime expertise.
Bovendien zullen we ook de bevriende clubs uit de regio aanspreken om ons te helpen alles in goede banen te leiden. 2023 is nog veraf, maar die 41 maanden zullen we nodig hebben om alles, samen met onze partners en de stad, tot in de puntjes voor te bereiden.
We zullen onze gasten, die uit alle hoeken van de wereld zullen komen om Oostende en het hinterland per Vespa te ontdekken, een ervaring bieden die ze niet snel zullen vergeten.' besluit Mommerency.