Op interview met de co-voorzitters Wouter en Sandra

Geplaatst op 17-02-2022  -  Categorie: Nieuws

Op de Nieuwjaarsreceptie van VCO kregen de nieuwbakken voorzitters enkele vragen voorgespiegeld door twee duistere journalisten. Hier vind je de vragen en de antwoorden

De VC-kalender blijkt opnieuw goed gevuld is.

Ja, we hebben inderdaad opnieuw een mooi programma dit jaar. Er is keuze tussen eigen ritten en ritten georganiseerd door anders clubs. Het is ook tof deel te nemen aan ritten van de officiële VC België kalender en Vespisten te ontmoeten van andere clubs. Onze invulling is afwisselend: voor elk wat wils.

Sandra, jij zit in het bestuur van VC België. Welke info heb je over de Vespa Days in Portugal? Hoe ver staat dat?

De European Vespa Days gaan zoals gepland door van 30 juni tot 3 juli. Er zijn een 30-tal VCO-ers ingeschreven en zullen hiervoor nog een info-avond organiseren. De deelnemers zullen hiervan uiteraard op de hoogte worden gesteld. Er is een info-avond voorzien voor de deelnemers op vrijdag 20 mei. Meer info wordt meegedeeld aan de deelnemers.

Er weer een Vista gepland is en geen Old timer rit? Ze willen zoals vroeger grote evenementen om de twee jaar organiseren. Klopt dat?

Dit zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Het is inderdaad de bedoeling om elk ander jaar de Vista en de Oldtimerrit te organiseren. Zo blijft alles fris en komt er geen sleet op de initiatieven.

Naar verluidt zou er een extra inschrijvingsformulier op de site komen als het om verre ritten gaat.

Hebben het gevoel dat er wel leden zijn die evenementen willen gaan die wat verder zijn, maar het niet zien zitten om dit alleen te ondernemen. Via dit inschrijvingsformulier, dat ondertussen reeds online is, kan je zien wie waar naartoe gaat om eventueel afspreken om dit samen te doen.

Hoe gaat dat dan met verre ritten? Er zijn leden die denken als Hasselt een rit houdt dat je niet kan deelnemen omdat je geen lid van VC Hasselt bent. Misschien een woordje uitleg?

Iedereen is vrij om deel te nemen aan ritten die georganiseerde ritten door andere clubs. De kalender hiervan vindt je ook terug op onze webiste onder de rubriek "andere ritten". Inschrijven kan je rechtstreeks bij de organiserende club.

De VCO-Trophy is terug na door Corona weggeweest

Klopt: na 2 jaar rust vinden we het tijd om terug een beetje spanning te brengen. Iedereen die lid is van VCO kan deelnemen aan het kampioenschap. Er zijn 3 trofeeën voorzien (heren, dames, en internationaal) 1 punt eigen ritten, 1 punt VCB, 2 punten internationaal. Het kampioenschap loopt van 1 maart tot 31 december. Boekjes kunnen bekomen worden bij Andrew.

En VC België: is er ook een kampioenschap voorzien?

Ook hier kan iedereen die aangesloten is bij VCBelgië aan deelnemen. Alle evenementen van de officiële kalender van VCB of van andere Europese clubs aangesloten bij VC Europa of Vespa World Club. Hier zijn er 3 categorieën: moderne vanaf bouwjaar 1978, storico voor bouwjaar 1978 en ladies cup. Vooraf moet je doorgeven of je deelneemt aan de moderne of storico categorie. Inschrijven kan bij Sandra.

Er zouden nog vrije plaatsen zijn voor de Dutch Vespa Days?

Een evenement dat al 2 jaar uitgesteld is en gaat nu door van 17 tot 19 juni. Er zijn een paar VCO-plaatsen vrij gekomen. Indien interesse laat maar iets weten .

Bedankt, Wouter en Sandra voor de verheldering!