Vista sul Mare * geannuleerd!

Geplaatst op 02-03-2021  -  Categorie: Nieuws

Annulatie Vista sul Mare 2021

Eveneens willen we jullie als eersten op de hoogte brengen dat we met de beste wil van de wereld onmogelijk de VISTA ’21 kunnen organiseren.
Dat heeft uiteraard met Covid te maken, maar niet in het minst met het tijdspad dat door de Covidmaatregelen ons beperkt.
Zo moeten we bijvoorbeeld toestemming krijgen van alle gemeentebesturen waar ons parcours wordt voorgesteld. Dit moet voor elke gemeenteraad worden voorgelegd en goedgekeurd. Dan volgt de Technische Dienst van elke gemeente die opmerkingen over het parcours kan maken, wat alweer een verloop van tijd vergt. Een dergelijke operatie duurt gemiddeld drie maanden. Daarvoor is het buiten onze wil nu al te laat.
De VISTA verschuiven naar een latere datum is niet haalbaar omwille dat er geen ruimte meer is op de Belgische Vespakalender. Ook het stadsbestuur van Oostende voorziet begrijpelijkerwijze geen alternatieven voor ons omdat nagenoeg alle activiteiten die niet konden doorgaan, samengebald zullen worden in een te beperkte tijdspanne.
Nu jullie op de hoogte zijn, zullen we kort daarna Vespa Club België op de hoogte brengen van het helaas schrappen van onze VISTA.